KORONKA
Do Krwawych Łez Matki Bożej
Do Krwawych Łez Matki Bożej
O Jezu, przybity do krzyża! Padamy do Twoich Stóp i składamy Ci w
ofierze Krwawe Łzy Tej, która z największą miłością współbolała z Tobą,
towarzysząc Ci na Twej bolesnej drodze krzyżowej. Spraw, o Dobry Mistrzu, abyśmy
z miłością pojęli wymowę Krwawych Łez Twojej Najświętszej Matki, a pełniąc Twą
Świętą Wolę tu na ziemi, stali się godnymi wielbić Cię i czcić przez całą wieczność
w Niebie. Amen.
Na dużych paciorkach:
O Jezu, spójrz na Krwawe Łzy Tej, która umiłowała Cię najmocniej
tu na ziemi i nadal najgoręcej miłuje Cię w Niebie.
Na małych paciorkach: (7x)
O Jezu, wysłuchaj prośby nasze - przez Krwawe Łzy Twojej
Najświętszej Matki.
Na zakończenie:
(3x) „O Jezu spójrz..."
Modlitwa
O Maryjo, Matko Boleści, Matko Litości, Matko Miłosierdzia!
Zjednocz nasze prośby ze swoimi prośbami, aby Twój Boski Syn Jezus, którego
wzywamy, wysłuchał nasze wołanie, a przez przyczynę Twoich Matczynych Krwawych
Łez, udzielił nam łask, o które Go błagamy i doprowadził nas do szczęścia
wiecznego. Amen. Twoje Krwawe Łzy, o Matko Bolesna, kruszą moc szatana! O Jezu,
zakuty w kajdany, przez Twoją Boską łagodność uchroń świat przed zagładą! Amen.
-----------------------------------------------------
Koronkę do N.M.P. od Łez podyktował Pan Jezus S. Amalii w Brazylii 8.11.1929 r. Pan Jezus powiedział: "Módl się do Mnie przez Łzy Mojej Matki. O cokolwiek ludzie Mnie będą prosić przez Łzy Mojej Matki, chętnie im tego udzielę. (...) innym razem, do tej siostry przyszła Matka Boża. Trzymając Różaniec (Koronkę), której paciorki lśniły jak słońce i były białe jak śnieg powiedziała; "Oto Różaniec Łez Moich... Syn Mój chce Mnie uczcić w szczególny sposób i z radością udzieli wszelkich łask za przyczyną Moich Łez. Różaniec (Koronka) ten posłuży do nawrócenia wielu grzeszników, a zwłaszcza opętanych przez diabła". Matka Boża wyraziła życzenie, aby w każdej rodzinie i klasztorach, uważano sobie za obowiązek miłości odmawiać "Koronkę do Łez" o 7-mej wieczorem... Stolica Apostolska 15.V. 1934 r zatwierdziła nabożeństwo
Koronkę do N.M.P. od Łez podyktował Pan Jezus S. Amalii w Brazylii 8.11.1929 r. Pan Jezus powiedział: "Módl się do Mnie przez Łzy Mojej Matki. O cokolwiek ludzie Mnie będą prosić przez Łzy Mojej Matki, chętnie im tego udzielę. (...) innym razem, do tej siostry przyszła Matka Boża. Trzymając Różaniec (Koronkę), której paciorki lśniły jak słońce i były białe jak śnieg powiedziała; "Oto Różaniec Łez Moich... Syn Mój chce Mnie uczcić w szczególny sposób i z radością udzieli wszelkich łask za przyczyną Moich Łez. Różaniec (Koronka) ten posłuży do nawrócenia wielu grzeszników, a zwłaszcza opętanych przez diabła". Matka Boża wyraziła życzenie, aby w każdej rodzinie i klasztorach, uważano sobie za obowiązek miłości odmawiać "Koronkę do Łez" o 7-mej wieczorem... Stolica Apostolska 15.V. 1934 r zatwierdziła nabożeństwo
Koronka ta ma wielką potęgę i moc. 21.IX. 1982 r. płakała Matka
Boża krwawymi Łzami w figurze "Róży Duchownej" we włoskiej
miejscowości Erbano. Powiedziała: "Odmawiajcie Koronkę do Krwawych Łez!
Rozpowszechniajcie ją! Zły duch musi uchodzić z tego miejsca gdzie odmawiana
jest ta Koronka.
by emjot
Często komisja powoływana przez biskupa ma poważne wątpliwości w stosunku do prywatnego objawienia. Zapada werdykt negatywny, ale kult w miejscu „objawienia” rośnie. Wobec przykładów autentycznej pobożności zainspirowanej kontrowersyjnym objawieniem prywatnym biskupi decydują się często, nie unieważniając poprzedniej opinii, na zaakceptowanie kultu.
Tak stało się w przypadku Pieriny Gilli i jej wizji w Montichiari i Fontanelle. W 1971 zapadło rozstrzygnięcie negatywne, a 29 lat później biskup Brescii uznał kult czczonej tam Matki Bożej.
Montichiari jest niewielkim miasteczkiem w północnych Włoszech, 20 km od Brescii.
Od 1946 do 1991 roku najpierw tam, a potem w położonej nieco na uboczu dzielnicy miasteczka – Fontanelle — Matka Boża wielokrotnie się ukazała Pierinie Gilli, pielęgniarce w miejscowym szpitalu.
W swoich wielu orędziach Matka Boża nawiązywała do objawienia w Fatimie, nakazała też wybicie medalika (jak w 1830 r. w Paryżu).
Przesłania okazały się tak uniwersalne, że figury Matki Bożej z Montichiare, zwanej Różą Mistyczną lub Duchowną, zaczęto stawiać w kościołach na całym świecie.
Trzy miecze i trzy róże
Pierina Gilli urodziła się w wiosce San Giorgio pod Montichiari 3 sierpnia 1911 r.
Jej ojciec Pancrazio był rolnikiem. Matka, Rosa, urodziła 9 dzieci. Rodzina była bardzo biedna. — Ojciec Pieriny zmarł po I wojnie światowej wskutek ran odniesionych na froncie.
Pierina chciała wstąpić do klasztoru, ale nie pozwoliła jej na to poważna choroba płuc.
Potem pracowała w szpitalu w Montichiari. — Tam też, 24 listopada 1946 roku, po raz pierwszy ujrzała Matkę Bożą.
Otoczona nimbem światła Maryja wydała się jej bardzo piękna, pełna majestatu, z ogromnie smutną twarzą. — Z jej oczu płynęły obficie łzy, spadając na ziemię.
Miała szatę koloru fioletowego, a na niej biały welon. — Trzy wielkie miecze były zanurzone w jej piersi.
Szatę zdobiły trzy róże: biała, czerwona i złota.
Z tymi różami Pierina będzie widzieć Najświętszą Marię Pannę jeszcze wielokrotnie. — Objawienia trwały bowiem do śmierci wizjonerki, 12 stycznia 1991 r.
Podczas pierwszego objawienia Matka Boża powiedziała tylko trzy słowa:
— „Modlitwy, ofiary, pokuty!”
Potem znikła.
Drugie objawienie miało miejsce 1 lipca, a trzecie 13 lipca 1947 roku.
Dopiero podczas trzeciego Pierina Gilli usłyszała orędzie:
„Jestem Matką Jezusa i Matką was wszystkich. Pan mnie przysyła, aby rozpowszechnić jak najbardziej Nabożeństwo Maryjne w instytutach i kongregacjach religijnych (…) oraz wśród kleru.
Wszystkim, którzy mnie czczą obiecuję moją opiekę, odnowienie powołań, mniej odszczepieństwa i wielkie pragnienie świętości.
Niech każdy 13 dzień miesiąca będzie dniem modlitwy poświęconym Maryi (…). Sprawię, że dzień ten obfitować będzie w łaski i powołania”.
Podczas kolejnych objawień wyjaśnienia doczekały się atrybuty z jakimi ukazywała się Matka Boża: — trzy miecze i trzy róże.
Trzy miecze oznaczają zmniejszenie powołań, grzeszne życie wielu kapłanów oraz nienawiść do Kościoła.
Natomiast trzy róże: biała, czerwona i żółta oznaczają kolejno: ducha modlitwy, poświęcenia i pokuty.
„Pragnę, aby w każdym zgromadzeniu i w każdym instytucie zakonnym były dusze, które żyją wielkim duchem modlitwy, aby otrzymać łaskę, że żadne powołanie nie zostanie utracone. — To oznacza róża biała.
Pragnę, aby znalazły się dusze, które mogą się poświęcić aktom wynagrodzenia, aby obmyć grzechy i zniewagi zadane Naszemu Panu przez dusze konsekrowane. — Oto co oznacza róża czerwona.
Pragnę, aby inne dusze poświęciły swe życie na wynagrodzenie i oczyszczenie zdrady, jaką Nasz Pan cierpiał z powodu kapłanów, którzy się przyłączają do zdrady Judasza. — To oznacza róża złota”
Krew na figurze
Najbardziej spektakularne wydarzenia miały miejsce 22 października 1947 roku.
One to przesądziły o niebywałej późniejszej popularności kultu Matki Bożej z Montichiari.
Pierina pracowała w szpitalu. Była godzina 18. Wchodziła po schodach z tacą z jedzeniem dla pacjentów, kiedy jakiś głos uprzedził ją wewnętrznie, mówiąc z naciskiem:
— „Nadeszła godzina cudu!”
Natychmiast poinformowała o tym przełożoną. Nowina o zbliżaniu się cudu sprowadziła wielu ludzi do kaplicy szpitalnej.
Pierina weszła w stan ekstazy.
Ujrzała, że z boku figury Jezusa Ukrzyżowanego zaczęła wylewać się krew.
Wzięła z ołtarza puryfikaterz i otarła krew.
Potem znów weszła w stan ekstazy.
Ukazała się jej Matka Boża, mówiąca:
— „Przychodzę po raz ostatni prosić was o Nabożeństwo już wskazane. Mój Boski Syn zechciał pozostawić ślady Swej drogocennej Krwi na świadectwo wielkości Jego Miłości do ludzi, od których otrzymuje w zamian wielkie zniewagi. — Weź puryfikaterz i pokaż go obecnym.”
Wtedy Pierina wzięła puryfikaterz i pokazała go wszystkim ze słowami: — „Oto krople Krwi Pana.”
Obecni widzieli plamy Krwi na tkaninie.
Potem Pierina widziała jeszcze Matkę Bożą w innych miejscach, m.in. w kościele. — Świadkami tych rzekomych objawień były setki ludzi.
Wizjonerka wchodziła w stan ekstazy. Dwukrotnie Matka Boża miała jej nakazać uczynienie znaku krzyża językiem na czterech płytkach kościelnej posadzki. — Miał to być znak pokuty.
Negatywna opinia
Zarówno te szokujące chwilami sceny towarzyszące objawieniom, jak i sama treść orędzi – często się powtarzająca, nie zwiększały zaufania ks. Giacinto Tredici, biskupa Brescii do prawdziwości objawień.
Nie zmniejszyło tej nieufności kolejne objawienie – tym razem w katedrze w Brescii, w obecności tłumu ludzi.
Tam Matka Boża kazała się nazywać Różą Duchowną.
Po tym objawieniu sprawa stała się głośna.
O Pierinie pisała prasa, pielgrzymi przyjeżdżali z całych Włoch. Biskup nakazał wówczas wizjonerce przenieść się do klasztoru w Fontanelle, dzielnicy miasteczka. — Wizje ustały.
Do czasu jednak.
17 kwietnia 1966 roku, po 19 latach, nastąpiła ich nowa seria.
Od 17 kwietnia do 6 sierpnia 1966 roku Pierina miała cztery objawienia w Fontanelle, — koło źródełka.
19 maja 1970 r. Matka Boża zażądała wybicia specjalnego medalika.
2 października 1971 r. biskup Brescii wydał negatywną opinię o rzekomych objawieniach.
Tymczasem od 15 maja 1974 r. do 31 października 1976 r. doszło do kolejnej serii objawień. — Towarzyszyło im ogromne zainteresowanie wiernych, uzdrowienia i nawrócenia.
Płaczące figury
W latach osiemdziesiątych kult rozprzestrzenił się błyskawicznie.
Figury Madonna Rosa Mistica powstawały na całym świecie. I na całym świecie… — płakały.
Lista miejsc, w których odnotowano płacz (czasem krwawymi łzami) tych figur jest niewiarygodna:
Argentyna: Rosario (lipiec 1981), Bovril (kwiecień 1982), Villa Constitución (sierpień 1984), La Plata (lipiec 1988), S. Francisco Solano (lipiec 1988), Haedo (sierpień 1988, marzec 1990), Neuquen (grudzień 1991).
Australia: Queensl. Woodridge (wrzesień 1987), Brisbane (styczeń 1991).
Belgia: Postel (październik 1976), Maasmechelen (sierpień 1983), Montenaken (styczeń 1984), Limburg (wrzesień 1985).
Brazylia: Jambeiro (październik 1984), Santo Antonio (sierpień 1987), Juiz de Fora (maj 1987, maj 1989, maj 1991, maj 1992), Louveira (luty 1990, lipiec 1992), Itatiba (październik 1990) Rio de Janeiro (grudzień 1993), Campinas (grudzień 1991), Campos dos Goitacazes (październik 1992).
Burundi: Giheta (styczeń 1985).
Chile: Algarobito (luty 1985).
Czechy: Kojsor (wrzesień 1989).
Niemcy: Hemsbach (kwiecień 1983), Brilon-Bontkirchen (sierpień 1984), Zimmersrode (grudzień 1984), Neuenkirchen (czerwiec 1987), Olsberg (luty 1989), Fulda (wrzesień 1991) St. Ingbert (listopad 1993).
Dominikana: Santo Domingo (listopad 1984)
Ekwador: Quito (marzec 1990), Olón, Manglaralto (listopad 1990).
Francja: La Loupe (październik 1986), Albi (grudzień 1988), Fortheim (czerwiec 1991), Eckbolsheim (sierpień 1987).
Wielka Brytania: Birmingham (czerwiec 1993).
Kanada: Montreal (grudzień 1985), Saint John (czerwiec 1986), Windsor (kwiecień 1990), Petit Rocher (styczeń 1991).
Indonezja: Bajawa-Flores (sierpień 1988), Surubaya (styczeń 1993).
Irlandia: Cork (sierpień 1984), Skibbereen (sierpień 1986), Dublin (maj 1987), Fairhill, Cork City (grudzień 1987), Killarney (październik 1991), Abbeyfeall (październik 1991).
Włochy: Terme, Brescia (wrzesień 1982), Montichiari-Fontanelle (maj 1982, listopad, grudzień 1985),
Rzym, Loretto, Asyż, Florencja (październik 1984).
Kolumbia: Bogota (styczeń 1981), Calarca, Casavianra (styczeń 1981), Yumbo (styczeń 1981), Medellin (maj 1980), Manizales (maj 1980), Cali (styczeń 1981, marzec 1983) Pereira-Riseralda (marzec 1983), Cartagena (czerwiec 1984), Los Charcos (wrzesień 1984).
Malezja: Muar (styczeń 1989), Muar Johor (luty 1990), Kuala Lumpur (październik 1990).
Nigeria: Ibadan (wrzesień 1990).
Paragwaj: Barrio Herrera (październik 1988).
Peru: Tumbes (kwiecień 1984, czerwiec 1984, lipiec 1991).
Filipiny: Matatalaib (maj 1994), Sinillian (maj 1994), Manila (sierpień 1993, wrzesień 1991).
Singapur: Singapur (czerwiec 1989, luty 1990).
Hiszpania: Sotogrande (lipiec 1994).
RPA: Natal (kwiecień 1985).
Tanzania: Mwamza (luty 1988).
Węgry: Szeged (listopad 1979), Nagykanizsa (kwiecień 1988), Homokkomarom (kwiecień 1988), Nemeshetes (maj 1988), Mihald (wrzesień 1988).
USA: Nowy Jork (maj 1984, październik 1984), Chicago (maj 1984) Nowy Orlean (marzec 1985), Holywood (sierpień 1985), Grentfield (wrzesień 1985),
Wenezuela: Puerto La Cruz (wrzesień 1992), Pueblo Nuevo (sierpień 2001).
Kult legalny
Grób wizjonerki, źródło w Fontanelle oraz świątynia w Montichiari są odwiedzane rocznie przez ponad 100 tys. pielgrzymów.
15 sierpnia 2000 roku nowy biskup Brescii, ks. Giulio Sanguinetti zdecydował się uznać kult Matki Bożej w Montichiari.
Przesłał także list do dwóch stowarzyszeń, które spontanicznie zajmowały się miejscami kultu w Fontanelle. Poinformował je o mianowaniu
— „kapłana, który ma zająć się sprawą kultu, w osobie Pierino Boselli, dyrektora diecezjalnego wydziału do spraw liturgii”.
23 lutego w Montichiari powstało nowe stowarzyszenie, utworzone z dwóch dotychczasowych, zatwierdzone przez biskupa i przez proboszcza Montichiari Franco Bertoni.
Ma ono za cel szerzenie pobożności do Matki Bożej w Fontanelle.
To nowe stowarzyszenie nazywa się — „Róża Duchowna – Fontanelle”.