Apel do Biskupów, aby upomnieli Papieża Franciszka za herezję
Papież Franciszek za kanoniczną zbrodnię herezji: Międzynarodowa grupa katolickich naukowców i duchownych napisała list otwarty do Kolegium Biskupów.
„Zwracamy się do tego listu z dwóch powodów: po pierwsze, aby oskarżyć.” Papieża Franciszka o kanoniczny wyrok herezji, a po drugie, ”podjąć kroki niezbędne do rozwiązania poważnej sytuacji heretyckiego papieża Słowa i działania papieża Franciszka przez kilka lat, które doprowadziły do jednego z najgorszych kryzysów w historii Kościoła katolickiego ”. (List otwarty do biskupów)
Grupa apeluje do biskupów, aby publicznie „upomnieli papieża Franciszka, by wyrzekł się herezji, które wyznał”.
Dołącz do naszej inicjatywy, podpisując tę petycję do Kolegium Biskupów.
Poniżej znajduje się podsumowanie listu otwartego do biskupów:
W tym czasie grupa ad hoc katolickiego duchowieństwa i uczonych napisała prywatny list do wszystkich kardynałów i patriarchów katolickich. , wskazując herezje i inne poważne błędy. Adhortacja apostolska papieża Franciszka Amoris laetitia. W następnym roku, po tym, jak papież Franciszek nadal przemawiał i wielu innych pogodziło się z tym, „kapłańska korekta” została wysłana do papieża przez wielu duchownych i uczonych. Ten drugi list został opublikowany we wrześniu 2017 r., A petycja na jego poparcie została podpisana przez około 14 000 osób.
W niniejszym Liście otwartym do Kościoła katolickiego stwierdza się, że papież Franciszek jest winny zbrodni herezji. Przestępstwo to popełniane jest, gdy katolik świadomie i uparcie zaprzecza temu, czego naucza. Łącznie słowa i czyny papieża Franciszka oznaczają całkowite odrzucenie katolickiej nauki o małżeństwie i aktywności seksualnej, o prawie moralnym, o łasce i przebaczeniu grzechów.
Kardynał Theodore McCarrick lub Kto chronił duchowieństwo winny List otwarty, papież Franciszek do biskupów i innych duchownych Grzechy i zbrodnie seksualne, takie jak nieżyjący kardynał Godfried Danneels. Ten artykuł jest kopią katolickiego prawa dotyczącego małżeństwa, aktywności seksualnej i ogólnie prawa moralnego, nawet jeśli ci duchowni naruszają prawo moralne i cywilne w straszliwy sposób papieża Franciszka. Przynajmniej jest to niedowierzanie w prawdę katolickiego nauczania na te tematy. Wskazuje zatem na strategię narzucania odrzucenia tych nauk w kościele,
Autorzy uważają, że heretyckie papiestwo nie może być tolerowane ani zniekształcane. Uderza w podstawowe dobro Kościoła i musi zostać naprawione. Z tego powodu podano opis tradycyjnych i prawnych zasad. Autorzy z szacunkiem proszą biskupów Kościoła o zbadanie zarzutów zawartych w liście, mogą uwolnić Kościół od obecnego cierpienia, zgodnie z uświęconym powiedzeniem Salus animarum prima lex („zbawienie dusz jest najwyższym prawem”). Mogą to zrobić, upominając papieża Franciszka, by odrzucił te herezje, a jeśli uparcie odmówi, oświadczając, że dobrowolnie pozbawił się papiestwa.
Chociaż ten list jest niezwykłym, a nawet historycznym dokumentem, prawa Kościoła mówią, że „wierni Chrystusa mają prawo, a nawet czasami obowiązek, zgodnie ze swoją wiedzą, kompetencjami i godnością, manifestować świętym pasterzom ich osąd na temat rzeczy, które odnoszą się do dobra Kościoła ”(Kodeks Prawa Kanonicznego, kanon 212.3). Podczas gdy katolicy utrzymują, że papież mówi nieomylnie w pewnych ściśle określonych warunkach, Kościół nie mówi, że nie może wpaść w jego miejsce.
Sygnatariusze listu otwartego to nie tylko specjaliści teologii i filozofii, ale także naukowcy i uczeni z innych dziedzin. Dobrze pasuje to do centralnej litery Listu Otwartego, że odrzucenie przez papieża Franciszka prawd objawionych jest oczywiste dla każdego dobrze pouczonego katolika, który jest skłonny zbadać dowody. Zostaną odnotowane podpisy O. Aidana Nicholsa OP i profesora Johna Rista. Ks. Nichols jest jednym z najbardziej znanych teologów w świecie anglojęzycznym i autorem wielu książek na wiele tematów teologicznych, w tym pracy Hansa Ursa von Balthasara i Josepha Ratzingera. Profesor Rist, który jest profesorem filozofii klasycznej i historii teologii, sprawował katedry i profesury na Uniwersytecie w Toronto, w Augustinianum w Rzymie, na Katolickim Uniwersytecie Ameryki,
List otwarty zostaje wydany dopiero po Wielkim Tygodniu i Tygodniu Wielkanocnym, w nadziei, że obecna „pasja” Kościoła wkrótce ustąpi miejsca pełnemu zmartwychwstaniu zbawczej prawdy Bożej. W ten sposób organizatorzy udostępnili wybraną bibliografię na poparcie sprawy zawartej w Liście otwartym dotyczącym herezji papieża Franciszka.
Lista sygnatariuszy, 30 kwietnia 2019 r .:
Georges Buscemi, prezes kampanii Québec-Vie, członek Akademii Życia i Rodziny Jana-Pawła II
Robert Cassidy STL
Dla Thomasa Creana OP
Matteo d'Amico, profesor historii i filozofii, Senior High School of Ancona
Deacon Nick Donnelly MA
Maria Guarini STB, Pontificia Università Seraphicum, Rzym; redaktor strony internetowej Chiesa e postconcilio
Robert Hickson PhD, emerytowany profesor literatury i kulturoznawstwa strategicznego
Dla Johna Hunwicke, byłego Senior Research Fellow, Pusey House, Oxford
Dr Peter Kwaśniewski
John Lamont DPhil (Oxon.)
Brian M. McCall, Orpha i Maurice Merrill profesor prawa; Redaktor naczelny katolickiej wiadomości rodzinnej
Ks. Cor Mennen JCL, diecezja 's-Hertogenbosch (Holandia), kanonik kapituły katedralnej. wykładowca w diecezjalnym Seminarium w 's-Hertogenbosch
Stéphane Mercier, STB, PhD, były wykładowca na Katolickim Uniwersytecie w Louvain
Dla Aidan Nichols OP
Paolo Pasqualucci, profesor filozofii (emerytowany), Uniwersytet w Perugii
Dr Claudio Pierantoni, profesor filozofii średniowiecznej, Uniwersytet Chile; Były profesor historii Kościoła i patologii na Papieskim Uniwersytecie Katolickim w Chile
Profesor John Rist
Dr Anna Silvas, adiunkt Senior Research Fellow, Wydział Nauk Humanistycznych, Sztuki, Nauk Społecznych i Edukacji, University of New England
Prof. Dr. WJ Witteman, fizyk, emerytowany profesor, University of Twente
Link do tekstu listu otwartego do biskupów: